Chwyty rowerowe – cylindryczne czy ergonomiczne?

Posted by admin | Rower | czwartek 28 kwietnia 2016 11:27 am

Na pytanie postawione w tytule odpowiedź uzyskamy po dokładnym przeanalizowaniu warunków, w jakich konkretne chwyty rowerowe będą użytkowane oraz naszych osobistych preferencji.

chwyty kierownicy rowerowe

chwyty kierownicy rowerowe

Do zalet gripów cylindrycznych bezsprzecznie należy ich… prostota. Chwyty tego rodzaju zapewniają prawie jednakową możliwość chwytu z każdej strony poprzecznej do osi. Docenią to zwłaszcza użytkownicy BMX oraz osoby, dla których wygląd chwytów rowerowych nie może być zbyt nachalny.

Gripy cylindryczne z grubsza można podzielić na piankowe i elastomerowe („gumowe”). Chwyty piankowe są niezwykle tanie i mięciutkie. Dobrze dopasowują się do rąk. Niestety nie są zbyt trwałe, nasiąkają wodą i… skrzypią. Gripy elastomerowe są twardsze i zdecydowanie trwalsze, ale zdejmowanie ich z kierownicy bez zniszczenia, jeśli nie dysponują specjalną obejmą, może sprawić, że wyłysiejemy ze zgryzoty.

Rowerowe chwyty ergonomiczne, jak nazwa wskazuje, mają dopasowany do dłoni kształt. Są to chwyty stworzone z myślą o komforcie, rowerach miejskich i trekkingowych. Często są to konstrukcje kompozytowe, składające się np. z elastycznych nakładek i sztywniejszej wewnętrznej części, co daje stabilność i miękkość zarazem.

Ze względu na rozszerzający się na zewnątrz kształt gripów ergonomicznych zapewniają one dużą powierzchnię kontaktu z ręką. Jest to też ich główną wadą, gdyż należy je bardzo dokładnie ustawić na kierownicy, aby dłuższa jazda była komfortowa.

Brak komentarzy

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.