Przerzutki w rowerze górskim, trekkingowym i szosowym – czym się różnią?

Posted by admin | Rower,Sprzęt | Sunday 10 September 2017 9:06 am

Rowery górskie, trekkingowe oraz szosowe wyposażone są w przerzutki. Przerzutki rowerowe stanowią element napędu w rowerze, które umożliwiają zmianę biegów i tym samym dostosowanie siły, z jaką trzeba naciskać na pedały aby osiągnąć określona prędkość. Przerzutki rowerowe umożliwiają płynną jazdę szczególnie podczas podjazdów oraz zjazdów, czyli przy jeździe po pofałdowanym, lub górzystym terenie. Wyróżniamy w każdym z tych rowerów 2 przerzutki – przednią i tylną. Przednia obsługuję przełożenia łańcucha na zębatkach mechanizmu korbowego, tylna zaś zmienia biegi na kasecie.

Przerzutki w rowerze górskim

Przerzutki w rowerze górskim posiadają szeroki zakres przełożeń. Dzięki temu możliwe jest pokonywanie trudnych, wyboistych terenów i stromych leśnych i górskich podjazdów. Twardsze przełożenie zapewniają wystarczającą prędkość na terenach płaskich i na zjazdach.

Przerzutki w rowerze trekkingowym

Trekkingi przeznaczone są do jazdy turystycznej. Napęd z przerzutkami przypomina ten z rowerów górskim, z tą różnicą, że obsługują one nieco większe zębatki mechanizmu korbowego. Nie są tak dostosowane jednak do bardzo stromych podjazdów i trudnego terenu.

Przerzutki w rowerze szosowym

Rower szosowy posiada nieco inną budowę przerzutek. Mniejsza rozpiętość zębatek na kasecie obsługiwana jest przez przerzutkę tylną o krótszym wózku. Z przodu przerzutka dostosowana jest do obsługi większych tarcz o ilości zębów mogących przekroczyć 50. Przełożenia takie umożliwiają szybką jazdę po utwardzonych drogach.

No Comments

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Sorry, the comment form is closed at this time.